torsdag 10 februari 2011

Födelsedag!


 Glada Mitza! =)

Mina favoritblommor: Tulpaner!

Creamy pasta!

I tisdags var jag birthday girl! Hade varit så snäll att jag fick mina presenter innan jag fyllde år.
(Fick ju en ny cykel och blev utbjuden på midag) Jag måste ha varit himla snäll! ;)
Så på självaste födelsedagen, den dag jag var ledig stod en hel hög med tvätt och väntade på mig. =(
Som kompensation var man ju tvungen att ta en minishoppingrunda. ;) Något kom ner i en kasse...
Sedan köpte jag hem ett vin som är att rekommendera (passar bra till pasta):
Red Rock Cabernet Sauvignon Merlot. Billigt och ett riktigt gott vin!
På kvällen tilllagade jag en supergodrätt som jag naturligtvis kommer dela med mig.
Creamy pasta!

Ingredienser:
2 st små kycklingfiléer

1 paket bacon
1 st orange paprika
1 purjolök
½-1 frp philadelphiaost
1 crème fraiche
½-1 dl mjölk
1 hönsbuljongtärning
Mangochutney
Svartpeppar
Nykokt penne

Gör så här:
Koka pastan. Strimla bacon och fräs i en stekpanna. Skär kycklingen i mindre bitar och låt den steka med baconen. Krydda lite svartpeppar över kyckling och bacon. När kycklingen är färdig tillsätt tärnad paprika och strimlad purjolök och låt det fräsa med ett par minuter innan du tillsätter philadelphiaost, crème fraiche och mjölk. Smula ner en hönsbuljongtärning. Klicka i en stor sked mangochutney. Smaka av och krydda mer om så tyckes. Blanda i pastan. Servera gärna med en god sallad(isbergssallad, rödlök, tomat, gurka, fetaost och en god vinägrett).

Nu skall jag njuta av min lediga dag, för sedan jobbar jag 6 dagar i rad OCH 1 ledig dag sedan 3 dagar till dvs. jobbar 2 helger i rad. Puh! Tur att man har bra arbetskamrater! =)

0 kommentarer: