lördag 26 februari 2011

Skogsfilépanna och renovering...

Smaskig måltid!

Då var det lördag och dagen har det blivit renovering här hemma, skall helrenoveras i vårt grovkök. Äntligen!
Kommer ut bilder om ett tag när det är färdigt. Skall bli så kul att få det fint och handla ny inredning! =)
Idag var det meningen att man skulle bli bjuden ut på middag, men eftersom jag inte var ute i god tid så får det bli mat här hemma istället...Varför skall jag aldrig få tummarna loss?
Nästa vecka får jag boka i tid, får se hur det går... :P
Idag tänkte jag dela med mig ett gott recept från arla som jag har gjort om till min egen variant...
Skogsfilépanna

Ingredienser:
ca 500 g fläskfilé
Matolja
2 st Arla Köket skogssvamppanna
3-4 msk frysta lingon
2-3 msk hackad persilja
Kryddor: salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär fläskfilén i  lagom stora skivor. Stek dem i matolja i en panna tills de är färdiga(ett par min på varje sida). Krydda med salt och svartpeppar. Tillsätt grädden och smakpastan, rör om och koka ca 2 min. Strö över lingon och persilja. Vill du ha mer sås kan du spä ut det med lite matlagningsgrädde.
Servera med stekt/kokt potatis eller ris och en god sallad....och ett gott vin såklart! ;)

Ha en trevlig lördagskväll alla därute! Kram, kram

0 kommentarer: