måndag 10 oktober 2011

Höstnyheter!

Då var det längesedan sist jag skrev igen, dagarna har gått så fort att jag knappt har hunnit med mig själv.
Det har blivit många goda middagar med min kära sambo, som jag by the way firade 6 år med och 1 års förlovning. Tänk vad tiden springer iväg. Fick världens finaste present; biljetter till Robert Gustafssons jubileumsshow med all included! =)
Har  hunnit vara på U.D.O - konsert i veckan, vilken härlig röst Udo har. =)
Jättebra konsert men nästan bara killar i publiken... ;)

I veckan bestämde jag mig för att prova på att göra hemmagjord planstek, så det bar iväg till Clas Ohlson köpa planksteksbrädor. Så i lördags blev det premiär! (se bild nedan) På planksteken fanns där baconinlindade sparris (förkokta och stekta), lökringar, goood potatismos och naturligtvis en god bit ryggbiff. Rekommenderas varmt!

Lägger ut lite bilder från dessa underbara middagar och lite annat smått och gott man har gjort...


En fin dukning med 3-rätters meny; kräftstjärtssmörgås, baconlindad fläskfilé med pesto, västerbottenost och soltorkade tomater som fyllning och efterrätten var...


En god hemmagjord jordgubbspannacotta!


Blev utbjuden på Rose Garden, när vi firade vår 1 års förlovning! =)


U.D.O. - konsert!


En god margarita...


Ännu en fin dukning, roligt att vara lite kreativ!


God plankstek! 

0 kommentarer: