onsdag 28 april 2010

Dålig bloggare...

Nu har det gått alldeles för lång tid sedan jag skrev sist…över 2 veckor…
Vad har hänt i mitt liv då? Jo det har varit träning, jobb, träning och jobb.
Men idag är jag ledig så jag tänkte skriva några rader. =)
Igår provade jag afro-powerdance, det var väldigt roligt och man kände verkligen energi i hela kroppen. Otränad som jag är har jag lite träningsvärk idag, men hoppas det har gått över tills imorgon. Annars blir det tufft på jobbet. I måndags tränade jag aerobics som man inte har tränat sedan stenåldern, så när man skulle hänga med i koreografin kände man sig som en yrpanna bland alla andra superduktiga tjejer…Men, men, skam den som ger sig….
Det känns SÅ himla skönt att äntligen komma igång med träningen! Detta behöver min kropp!

Från en sak till en annan: Inredningstips!
I förra veckan fick jag en aha-idé och åkte till Panduro för att köpa bokstäver i trä och måla i vitt…
Så jag köpte ett P och ett M, samt ett snabel-@ och ett &-tecken. Sedan köpte jag 2 ord (ej på Panduro): lycka och kärlek. @-tecknet är nu målat och upphängt i datorrummet. Riktigt nöjd! Så får vi se när resten åker upp, det kommer bli fint.

Nu skall jag avsluta dagens blogg med ett recept som är enkelt och väldigt gott! Ha en finfin dag mina vänner!

Pastapytt

Ingredienser:
Ca 280 gram pasta fjärilar
1 msk olja
1 tsk salt
1 krm chilipeppar
1 tsk spiskummin
500 gram köttfärs
1 förpackning djupfrysta ärtor, majs och paprika
2 dl matlagningsyoghurt
4 msk mango chutney
2-3 krm salt

Gör så här:
Koka pastan. Fräs färsen med olja och krydda sedan med salt, chilipeppar och spiskummin. Blanda ner grönsaksblandningen i färsen och låt det steka några minuter. Häll sedan ner färsen i den färdigkokta pastan. Smaksätt sedan med matlagningsyoghurten, mango chutney och salt.

Smaklig måltid!

1 kommentarer:

magdies sa...

ja visst va den bra =) och wow så fin bloggen är!! ha det gottis kramizar