onsdag 7 juli 2010

Picknickdax



Häromdagen investerade jag i en ny picknickkorg. Har letat länge efter en bra picknickkorg och äntligen hittade jag en på Åhléns till ett rimligt pris.
Så nu skall det fikas utomhus! =)
De dagar jag har varit ledig har jag passat på att träffa min släkt på Österlen och bara njutit av att slappa. What a wonderful life I have! =)
Dagarna har gått så himla fort att jag hann knappt blinka med ögonen så var det onsdag.
Jag har ju glömt berätta att jag skall gå och se Elton John i december.
Vilken upplevelse det skall bli!
Hösten är bokad med konserter och underhållning = Oktober: Champions of Rock, November: Ladies Night och Elton John i december. =) Kanske det blir fler, vem vet?
Idag delar jag med mig ett recept med kycklingfilé och gorgonzola.
3-4 port.

Ingredienser

4 stycken kycklingfiléer
5 dl vispgrädde
1 purjolök
150 gram gorgonzola

Servera med ris eller pasta

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 °. Smörj en ugnsform med lite margarin.
Bryn kycklingfiléerna i en stekpanna och lägg dem sedan i ugnsformen. Skär purjolöken i tunna skivor och stek den lätt. Häll i vispgrädde och rör ner gorgonzolaosten och låt den smälta. Låt det koka upp under omrörning. Om du vill ha såsen tjockare så kan du reda den med mjöl. Därefter häller du gorgonzolasåsen över kycklingen.
Sätt sedan in kycklingen i ugnen och låt den står där i ca 20 minuter.

Nu väntar jobbet…Ha en bra dag, mina vänner! =)

0 kommentarer: