söndag 21 november 2010

Het thaisoppa!



I onsdags gjorde jag en hopkoks-soppa som blev SÅ god och är så enkel att göra att jag vill dela med mig detta recept. Den här soppan är för personer som tål hetta... enjoy!

Ingredienser:
Wokgrönsaker (thai) 500g
1 burk kokosmjölk
ca 3 dl vatten
1dl sweet chilisås
Ett nystan medium egg noodles(Blue dragon)
1/2 påse Santa Maria Paneng red curry spice mix
1 hönsbuljong
Lite kycklingfond efter egen smak
Kryddor: salt och peppar

Gör så här:
Stek på grönsakerna så att dem blir mjuka ca 10 min.
Tillsätt lite vatten och låt det koka i ca 5-10 min
Häll i 1 dl kokosmjölk, hönsbuljongen, sweetchilisåsen, ett nystan krossade egg noodles samt kryddpåsen.
Låt koka ett tag och smaka av med salt och peppar.
(Vill du har mer sås häller du i mer kokosmjölk och sweetchilisås)
Servera gärna med lite naturella cashewnötter.

0 kommentarer: