tisdag 17 maj 2011

Jojomänsan, jag lever...

Det var ett bra tag sedan jag skrev sist i min blogg...Har varit en massa småsaker som har hänt i mitt liv som har gjort att det har inte funnits tid och lust till att blogga. Men...I'm back! =)
Jag har äntligen tagit itu med min träning och i några veckor nu har jag tränat minst 2 ggr i veckan.
Är riktigt stolt över mig själv! =) Så nu skall jag bli mer vältränad och gå ner till min målvikt: 60 kg. Det är bara ett par kg, men ändå...
Idag har jag även ett nytt recept att dela med mig:


Kycklingbiffar a la Ekström!

Ingredienser:

400 gram kycklingfärs

1 st liten gul lök
2 st vitlöksklyftor
2 tsk mango chutney
0,5 tsk sambal oelek
0,5 st citron, saft och skal av
0,5 tsk salt
1 krm peppar

Sås:
5 dl Creme fraiche
1 st Hönsbuljong
Sweet chilisås
Heinz chilisås
Mango chutney
Tomatpuré
Kryddor: Salt och svartpeppar
Gör så här: Skala och finhacka lök och vitlök. Blanda övriga ingredienser i en skål. Forma små bollar och stek i olja. Lägg upp dem på fat, in i ugnen i 100 grader och ha de där tills såsen är färdiggjord.
Blanda ner ingredienserna efter smak låt det koka upp och puttra i någon minut.
Servera med ris och en god sallad.

Nu blir det inte mer för idag...
Ha en bra dag därute! Ses snart igen! =)


0 kommentarer: