tisdag 31 maj 2011

Recepten ökar...

Min lilla receptblogg ökar...

Tittade i min blogg idag och upptäckte att jag har 40 recept på min blogg och fler kommer där att bli...Det är himla roligt att dela med sig för att man får en sådan fin respons tillbaka över recepten! =) Så idag delar jag med mig ett maträtt jag gjorde igår.
Enkelt, snabblagat och fruktansvärt gott! Prova!

Kycklinggratäng med creme fraiche!

Ingredienser:
2 st stora kycklingfiléer
1 pkt bacon
Kryddor: salt och svartpeppar
4 dl creme fraiche
1 dl matlagningsgrädde
2 dl riven parmesanost
2 - 3 msk Thai sweet chilisås
2 stora vitlöksklyftor
3 - 4 msk kycklingfond

Gör så här:
Skär filéerna i  lagom stora strimlor. Skär sedan baconen i bitar. Stek upp detta, salta och peppra.
Blanda ihop: Creme fraiche, grädden, parmesanosten , sweet chilisås, pressade vitlöksklyftor och kycklingfond. Lägg kyckling och bacon i en ugnsfast form, häll blandningen över.
Grädda 10-15 min i 225 gr. Servera sallad och ris till.

Annars har livet varit lugnt, jobbade i helgen. Denna helgen som kommer skall bli trevlig för då är man LÅÅÅNGLEDIG! Najs! Ha en bra dag!

0 kommentarer: