lördag 6 augusti 2011

Homemade persikohalvor med grädde!

What a wonderful day, idag blir det en Köpenhamnstur sedan ikväll blir det lite la musika med Takida och Europe. =) Bilder kommer...
Detta blogginlägg är endast recept om gottesaker ;)





Igår gjorde jag något gott som jag vill dela med mig:

Inlagda persikor i sockerlager

Ingredienser:
4 st persikor
5 dl vatten
1 dl socker


Gör så här:
Skölj persikorna. Doppa dem i kokande vatten ett ögonblick och dra av skalet.
Koka upp vatten och socker, dela persikorna och ta ur kärnorna. Låt persikohalvorna sjuda några minuter i sockerlagen tills de är precis mjuka och genomkokta. Låt dem svalna i lagen.
Vispa grädden och servera.


Efter middagen igår gjorde jag en kaffedrink som min arbetskollega tipsade mig om.
Prova!


Mumsisch!!!
Ingredienser:

2 cl Cointreau
2 cl Baileys
Kaffe
Vispgrädde

Gör så här:
Häll i cointreau och  baileys i ett stort vinglas fyll på med kaffe. Kan serveras med eller utan grädde ovanpå.

Nä, nu måste jag göra mig iordning...Ha en bra dag alla därute på nätet! =)

0 kommentarer: