tisdag 11 januari 2011

Minisemester...

Galna snödrivor i Hammenhög.

Söta Jill! =) (En av mina 11 brorsbarn!)

Hemmagjord shepherds pie! (receptet finns nedan)

Har haft ett par dagars ledighet nu och är så mycket piggare av det. Jag passade på att hälsa på nere i södra Skåneland (se bilder ovan). Nu är batterierna omladdade för att klara av min tuffa jobbvecka!
Idag delar jag med mig av ett nytt recept:
Shepherds pie A la Mitza! Mycket enkel och god!

Ingredienser:
500 g fläskfärs
1 gul lök
1 köttbuljong
1 burk majs
Kryddor: salt och peppar
Potatismos
Riven ost
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Hacka och stek löken med lite curry tills den har mjuknat. Stek sedan fläskfärsen och krydda med salt och svartpeppar. Lägg i en köttbuljong i fläskfärsen och lite vatten och låt set småputtra en liten stund. Lägg i löken och majsen. Smörj en form och lägg i färsen, täck med potatismosen och lite riven ost. Sätt in i ugnen och låt den stå tills den har fått en gyllene brun färg.
Servera gärna med lite tomater.

0 kommentarer: