tisdag 14 juni 2011

Party med pizzasnittar! =)

Min uppskattade bål! =) (Receptet finns nedan)

Schvips! Så snabbt tog de slut!

 Skål!

Jenny och Annika!

Kramkalas!

Sista fotografiet innan vi försvann till Swing Inn!

Det har gått 2 veckor sedan jag skrev sist, har haft fullt upp med allt möjligt...
Men idag tar jag mig tid för jag börjar inte förrän klockan 14.15. Skönt att bara vakna utan att behöva ställa klockan! I lördags hade jag partaye! Det var jättetrevligt, se några av alla 70 bilder jag tog... =)


Smaskiga snacks!

Jag gjorde en sorts pizzasnittar som var så extremt omtyckta att ALLA tog slut!=)

Mitzas pizzasnittar!

Ingredienser:
1 st scones- och pizzamix påse, Kungsörnen.
400 gram blandfärs som man gör sin egen bolognese(ingen köttfärssås!) på den gjordes (av min kära Patrik) den med lite hetta, krossade tomater med chilismak, röd paprika, gul lök, curry, salt, svartpeppar och smaksatt tomatpuré)
Riven pizzaost

Gör så här:
Sätt ugnen på 200°.
Tillaga pizzadegen enligt anvisningarna på förpackningen.
Kavla ut degen till en 2 mm tjock rektangel. Ta ut ca 25-30 rundlar med ett runt glas ca 8 cm i diameter. Bred köttfärsen på alla pizzorna och fördela sedan riven ost på pizzorna. Snåla inte! Sätt in pizzasnittarna i ugnen och låt de stå i ca 6-7 min i ugnen tills de ser färdiga ut.
Kan frysas in eller serveras direkt! Enkelt och gott! =)

Sommarbål!

Ingredienser:
2 l Bereich Nierstein vitt vin
5 dl alkoholfri äppelcider
4 st Rekorderlig skogsbär
1- 2 dl vodka
2 st Kiwi
2 st Apelsin
1/2-1 liter färska jordgubbar
1/2 påse frusna hallon
+ lite isbitar för att få den sådär riktigt kall och god! =)

Smaka av och drick! ;)

 Nä, nu kan jag inte sitta här längre för jag måste ut i det fina vädret!

0 kommentarer: