lördag 25 augusti 2012

Sweet chilisås är grejor!

 
Då var det lördag och man är ledig. Aldrig fel! =) Sista dagen av Malmöfestivalen var igår, naturligtvis var jag där...Åt god mat och det är alltid lika roligt att titta på folk!
Fick även hittat en skitsnygg väska till ett väldigt bra pris. Aldrig fel! =)
I torsdags blev det ny maträtt igen, eget påhitt man tager vad man haver.



Min nyinköpta väska! =)
 

Kyckling med philadelphiaost och sweet chilisås 3-4 personer

Ingredienser

2 st kycklingfileer
1/2 purjolök
1 st orange paprika
12 st färska champinjoner (skivade)
5 dl matlagningsgrädde
1 pkt philadelphiaost med smak sweet chili
Kryddor: Salt, svartpeppar, kycklingkrydda, tomatpuré, kycklingfond och sweet chilisås i massor.

Gör så här:
Stek kycklingen i smör och krydda med salt, svartpeppar och kycklingkrydda. När kycklingen har fått min färg, häll i purjolök, paprika och champinjoner. Låt det steka en stund. Häll i matlagningsgrädden och philadelphiaosten. Koka upp. Krydda med sweet chilisås, kycklingfond och tomatpuré. Smaka av och krydda mer. Servera med ris och enkel sallad.

Nä, nu skall jag iväg och handla lite fika med gubben...Ha en bra lördag, för det skall jag ha!

0 kommentarer: