tisdag 12 oktober 2010

Iphone 4 tog mig med storm!


Så då har det varit helg och den har varit fullspäckad med jobb. Fortfarande trött, men lite träning och skvaller igår gjorde mig en aningen piggare. =)
I torsdags eftermiddag kom där ett sms att min kära nya leksak hade kommit. Woohooo!
Så helgen blev inte så tråkig trots allt. =) Telefonen har så mkt funktioner att den överraskar mig hela tiden. Otroligt underbar telefon, det var värt att vänta på i nästan 6 veckor.
Nog om min mobil…
Idag så skänkte jag till Rosa bandet och jag tycker alla andra skall göra samma sak! Om alla skänker en liten summa, blir det en stor summa som kan göra nytta för cancerfonden. Gör det du med!
Ville dela med mig mitt ENKLA äppelpaj recept:
Ingredienser:
125 g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
4-5 äpplen
0,5 msk kanel
2 msk strösocker

Gör så här: Sätt ugnen på 200-225 °. Smörj en form. Blanda ihop rumstempererat margarin med vetemjöl & strösocker till en smuldeg. Skala äpplena, skär dom i tunna skivor. Blanda ihop kanelen & strösockret i en plastpåse. Lägg i skivorna i påsen & blanda väl Låt det gärna stå en stund så äpplena blir riktigt saftiga. Därefter lägger du äpplena i formen. Strö sen över smuldegen. Sätt sedan in äpplepajen i ugnen & låt den vara där mellan 20-25 minuter i 200-225°. Servera med vaniljsås.
Hokus Pokus så har du en mumsig äppelpaj!

Nu är det dags att göra sig färdig för jobb, glöm nu inte att skänka en slant...

0 kommentarer: