måndag 13 december 2010

Elton John konsert!

Elton Johns magiska fingrar.

 Så nära...

                                                            Ray Cooper och Elton John tackar publiken

I lördags var jag och min sambo och såg en stor legend som inte gjorde mig besviken.
Vi hade sittplatser på parkett, rad 12. Så man kunde se helt perfekt. =)
När han spelade "Rocket man" rös jag i hela min kropp, en annan version av den men helt underbar.
Han sjöng lika bra live som på skiva, en upplevelse att höra Elton John med mkt improvisation.
Efter lite mer än en timme kom Ray Cooper in och spelade på olika slagverk och kompletterade Eltons sång och piano helt perfekt.
Fick höra en helt ny låt som heter:  Gone To Shiloh. Blev förtjust i låten, och lägger ut en länk från Youtube så ni får höra denna ljuvliga sång.
http://www.youtube.com/watch?v=6ALa6JaAQtw
Så nu har ännu en av mina drömmar gått i uppfyllelse... =)

0 kommentarer: