onsdag 15 juni 2011

Enchiladas!

Ser gott ut, eller hur?

Då var det dags för ett nytt recept igen, har märkt att recepten jag lägger ut har blivit väldigt populärar.
Jätteroligt! =)
I förra veckan gjorde jag ett väääldigt enkelt och gott recept som rekommenderas varmt!

Ingredienser:
400 g blandfärs
salt och svartpeppar
2 dl Arla crème fraiche paprika&chili
4-5 st stora tortillas
4 dl riven ost gratäng (jag tog lite gratängost, lite västerbottenost)
Gör så här:
Sätt ugnen på grill. Bryn färsen i smör i en stekpanna. Salta och peppra. Rör i 2 dl crème fraiche och låt det koka ca 1 min. Bred ut färsröran på bröden och rulla ihop. Lägg dem på en ugnssäkert fat(behöver ej smöras). Strö över osten och gratinera i övre delen av ugnen 2-3 min. Servera med gärna med mango chutney och en god sallad.

Nu kallar sängen, ses mer en annan dag för här finns mer recept på lager.

0 kommentarer: