fredag 17 juni 2011

Torskfilé med Crème Bonjour!

Min nyfunna kärlek! ;)

Igår köpte min sambo en baden baden solstol, men vart är solen? Meteorologerna säger att veckan framöver skall bara molnigt väder. Buhu! =(
Idag skall jag dela ut ett fiskrecept.

Torskfilé med Crème Bonjour

Ingredienser:

400 gram tinad torskfilé (hok eller sej går också bra)
1 burk Crème Bonjour, schalottenlök och gräslök
2dl matlagningsgrädde
1 matsked mjöl
6 st färska champinjoner
Lite gräslök

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg fisken i en smord form. Koka upp Crème Bonjour med matlagningsgrädden och champinjonerna lägg i lite gräslök. Låt det koka ett par minuter. Lägg i en matsked vetemjöl, rör om och låt det koka 1 minut. Lägg såsen över fisken och grädda det i ugnen i ca 20 minuter.

Servera med nykoktpotatis!

Nu skall jag göra annat innan jag börjar mitt kvällsjobb!
Ha en trevligt helg!

0 kommentarer: