onsdag 29 februari 2012

Ticnet och jag är inte kompisar...


Satt långt, långt, långt borta...men vad gör det om 100 år?


Glada töser över att ha sett en bra show! =)


Jill gillar kakor! Syns det? ;)


Hjälpredan!

Så då är det en ny vecka och nya händelser har skett. Först skall jag berätta om lördagens äventyr, vi började med att ladda upp på Vagabond med en stor fet plankstek och mumsig kladdkaka var ett måste! 
När vi kom till Malmö Arena blev inte som jag hade tänkt mig..Hade beställt parkett biljetter men fick något helt annat...Lagom arg var jag när jag upptäckte det! Tur att man hade ett bra sällskap, kära Lotta. 
Iallafall blev det en underbar upplevelse trots allt omkring. Nästa år skall jag sitta längst fram!
Idag hade jag besök av min bror Pelle och hans minsta dotter Jill, som är SÅ sockersöt!
Det bakades after eight maränger till marängsviss hade bjöd som efterrätt på mina svärföräldrar. Som blev så väldigt goda! =)

Lägger ut ett fantastiskt gott enkelt pasta recept som inte kräver någon direkt talang för att göra.

Ingredienser:

400 g blandfärs
1 paket baconca
300 gram farfalle
3 dl creme fraiche
3-4 msk ketchup eller chilisås
1-2 st köttbuljong
3 dl grädde
1/2 purjolök
Riven ost

Kryddor: salt och svartpeppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
Bryn färsen och krydda med salt och peppar. Skiva purjolöken, skär baconet och bryn det med färsen . Koka makaronerna under tiden. Blanda allt i en ugnsform.
Koka ihop grädde creme fraiche, buljongtärning och ketchup. Häll i ugnsformen. Strö över riven ost så det täcker lagom över gratängen.
Gratinera i ugnen ca 20 minuter.



Nä, nu skall jag passa på att slappa lite grann...Ha en bra kväll alla därute! =)

0 kommentarer: