måndag 6 september 2010

Besvikelse kan leda till något bra…

Så då var det måndag igen och jag skall alldeles strax iväg till Lund och träffa Linda och Benjamin(ett av mina brorsbarn).
Innan dess skall jag skriva några ord om vad som har hänt i mitt liv och även lägga ut ett bra tips på en god mozzarellapizza.

Dåliga nyheter!I lördags fick jag ett tråkigt besked om att det ”big party" inte blir av…Jag som hade sett fram emot det. Istället kom jag och Magda på att vi istället skaffar en tjejkväll och passar på att fira hennes födelsedag.
Så fest blir det i alla fall! =)

Goda nyheter!
I fredags fick jag besked om ett kortare vikariat jag kommer att få…roligt! =) Men någonstans går man och hoppas, hoppas så på att hitta ett jobb och slippa alla dessa vikariat. Man vill trots allt ha en fast punkt att jobba på. Nog om jobb…Nu blir det matlagningstips!

Receptdax:
Pizzadeg, är du lat köper du färdig sådan. Är du pretentiös go google…

Ingredienser:
8 st färska champinjoner
½ -1 pkt bacon
krossade eller passerade tomater
1 pkt a 250g Mozzarella
Pizzakrydda
Gul lök

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Kavla ut degen och bred på tomaterna (vill du ha mer smak kan du även tillsätta kryddor), lägg på champinjonerna, löken, baconen, mozzarellan och till sist på med pizzakrydda efter eget behag. Sätt pizzan i ugnen i ca 15-20 min.
Nä, nu måste jag bege mig till bussen! Ha en bra dag everyone out there!

0 kommentarer: