tisdag 21 september 2010

Tomelilla och vin...



Mmmm...gotti, gott, gott!


Martin bjuder på ett jättegott rött vin! =)


Då var man frisk igen!  =)

Förra veckan var inte rolig. Hosta och snuva. Jag som är så rastlös i mina ben hade verkligen svårt för att varva ner, men man var tvungen…skönt att vara tillbaka på jobb igen, hur konstigt det än låter ;)

Helgen var jättetrevlig, vi åkte ner till Tomelilla för att hälsa på Martin och Lotta. Men innan vi kom dit så fick några smärre bakslag. Normalt sett tar det 20min att åka buss ner till centralen från oss. Så 40 minuter innan tåget skulle gå stod jag och Patrik och väntade på stadsbussen som aldrig kom…eller ja, den kom, fast väldigt försenad, väl framme stod tåget kvar på stationen, fast biljettkön var superlång så jag frågade tågvärdinnan om man kunde få åka med ändå till samma pris, för annars skulle vi inte hinna med tåget, då visar det sig att Skånetrafiken har en policy att man skall betala 100 kronor/per person om man inte har köpt biljett innan man kommer på tåget. Vilka ockerpriser, så nästa gång får man väl åka 1 ½ timme innan hemifrån så man vet att man hinner med tåget. Detta är skandal!!! Var lagom arg och fick vänta ut nästa tåg som gick 1 timme senare…
Men när man väl kom till Tomelilla bjöds det på Gratinerad kyckling med Franskt ris. Supergott! Efter några glas rött vin blev det bowling i Suxxesshallen…trevligt ställe, dock stänger dem lite tidigt om man inte frågar dem snällt =)
Sedan nästa dag bar det iväg till the big M igen…
Hösten har kommit till Sverige och nu är det dags att börja leta vinterjacka och skor, skall försöka hitta något i veckan hade jag tänkt mig… Men jag får se om det finns tid, har en del som saker som står på min lista som skall göras…Är optimistisk…
Nu skall jag diska här hemma, fortfarande ingen diskmaskin men den är på G. =) Onsdag hämtas den förmodligen.

0 kommentarer: