fredag 24 september 2010

Morotsstuvning är gott...


Helgen är räddad! Diskmaskinen har kommit till sitt hem! =)
Veckan har gått undan, vips så var det fredag igen.
I onsdags var jag i en av mina favoritaffärer, Panduro. När man kommer in i den affären är det som att tiden står stilla. Tråkigt nog är det dyrt, men ibland måste man unna sig lite saker.
Idag skall det städas lite här hemma sedan blir en runda ut i det fina vädret. Man kan ju inte sitta inne när solen skiner ute.
Nu var det dags igen, till helgen blir det loppis, ni är alla välkomna till Marknadsbörsen för att handla lite grann. =) Denna gången blir det mest kläder, så nu är det storrensat här hemma. =)
Jag tänkte dela med mig av världens godaste morotsstuvningsrecept jag har fått av min kära svärmor.

Morotsstuvning a’la Ann-Marie
2-4 personer
Ingredienser:
1 burk konserverade morötter (400 g)
ca ½ l standard mjölk
Strösocker
Redning: mjölk och mjöl

Gör så här:
Öppna burken med morötter och spara vattnet i en skål. Skär morötterna i små bitar.
Häll i vatten, mjölk o morötter i en kastrull och koka upp, sänk sen till medelvärme och låt koka, rör om då och då. När mjölken börjar ta färg av morötterna kan du börja smaksätta med strösocker, ta så att det blir lagom sött. Red sen tills den är lagom tjock, den tjocknar ytterligare när den svalnar.
Servera med falukorv, det är supergott till.


Önskar er alla en trevlig helg! Kramelikram

1 kommentarer:

Anonym sa...

nja det hoppar jag över ;)stuvning..pass
kram