tisdag 17 januari 2012

Nigellas italienska köttbullar...


Nigellas italienska köttbullar!


Min hemmagjorda kreation efter ett besök på Panduro! 

Nu var det en ny vecka, skönt att vara ledig i 2 dagar efter att ha jobbat helg. Det är fördelen med att jobba 75%, men nackdelen är lönen...
Dagarna som gått...
I torsdags blev det en ny mediabänk från XXXLutz, och i söndags kom den hem. Nu är vardagsrummet tiptop! =) Vill rekommendera XXXLutz restaurang, deras kalkon schnitzel var helt fantastiskt god och galet stor. Inte ens jag som är så matglad orkade få ner denna schnitzel...Det säger en hel del.
Helgen var det jobb för hela slanten så igår vad jag ganska slut i ballongen, trots att jag haft en lugn helg på jobb. Att jobba med dementa kan göra att man blir helt slut i knoppen emellanåt, hur än gulliga och söta de är. Som tröst för att jag jobbade helg, blev det shopping på min 3 timmars rast. Känns himla skönt att göra det ibland. ;)
Igår skulle jag prova att göra Nigellas italienska köttbullar, blev en besvikelse. Det var alldeles för lite smak för min del. Nästa gång gör jag egna och blir det bra kommer det ut ett recept på min blogg.
Idag skall jag träna efter längre uppehåll pga att man har varit sjuk. Skall bli så skönt att få röra på kroppen lite grann.

Nä, nu skall jag göra lite annat innan jag sticker iväg.
Kram från en glad tös

0 kommentarer: